marketing

mediální plánování

 

Zajišťuje optimální využití vložených prostředků při cíleném zásahu vytipované cílové skupiny, dává do logického souladu nasazení jednotlivých médií.

Mediální strategie se odvíjí od strategie reklamní, která vznikla na základě úvodní marketingové strategie. Postavit efektivní mediální plán je vysoce odborná činnost, která vedle profesní zdatnosti mediálních odborníků vyžaduje nepřetržitý přísun aktuálních obchodních informací
z oblasti sdělovacích a reklamních prostředků. Zcela logicky tak vznikly specializované mediální agentury, které doslova v každé vteřině drží prst na tepu reklamního světa. Zadavatel se tak nemusí pohybovat v oblasti odhadů a v pečlivě připraveném návrhu na mix nadlinkových i podlinkových aktivit najde přesné údaje o tom, kolik recipientů přijde v průběhu plánované kampaně do kontaktu s reklamou (Net Reach), zjistí průměrný počet kontaktů s reklamou na 100 osob z cílové skupiny (Gross Rating Point) a především cenu, kterou zaplatí za jejich oslovení (Cost per Rating Point). Podrobných údajů, které stojí na počátku přípravy skutečně účinné kampaně, je samozřejmě mnohem víc.